הבלוג של ביטין |

מה קובע את המחיר של הביטקוין? המדדים החשובים במאמר שלפניכם

ביטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי שפותח בשנת 2009 על ידי Satoshi Nakamoto, השם שניתן ליוצר (או ליוצרים) הלא ידוע של מטבע וירטואלי זה. 

 

בניגוד להשקעה במטבעות מסורתיים, הביטקוין אינו מונפק על ידי בנק מרכזי או מגובה על ידי ממשלה. ורכישת ביטקוין שונה מרכישת מניה או אג"ח כי ביטקוין אינו תאגיד. 

 

  • רכישת מניות מעניקה לך בעלות בחברה, ואילו רכישת ביטקוין מעניקה לך בעלות על מטבע זה.
  • ביטקוין אינו מונפק ואינו מוסדר על ידי ממשלה מרכזית ולכן אינו כפוף למדיניות מוניטרית שלטונית.
  • מחירי הביטקוין מושפעים בעיקר מההיצע שלו, הביקוש של השוק אליו, הזמינות והמטבעות המתחרים.

 

 

בניגוד להשקעות אחרות ,הביטקוין אינו מונפק על ידי בנק או משרד ממשלתי. ומהסיבה הזו,אנו לא נחוש השפעה ביחס לשיעורי האינפלציה  או הצמיחה הכלכלית המשפיעות בדרך כלל על ערך המטבע הסטנדרטי. 

 

 

 

ממה כן יושפעו המחירים של המטבע הנחשק? 

במאמר הבא אנו ניגע בשלושה מדדים חשובים המשפיעים באופן ישיר על עלויות הביטקוין:

 

  • היצע וביקוש
  • תחרות
  • עלויות ייצור 

 

 

הביקוש שלהן

ללא שערי מטבע חוץ קבועים, ניתן לשלוט באופן חלקי בכמות המטבעות על ידי התאמת שער ההיוון או עיסוק בפעילות בשוק הפתוח. עם אפשרויות אלה, בנק מרכזי עשוי להשפיע על שער החליפין של המטבע.

היצע הביטקוין מושפע משתי דרכים שונות. ראשית, פרוטוקול הביטקוין מאפשר ליצור ביטקוין חדש במחיר קבוע. ביטקוינים חדשים מוצגים לשוק כאשר הכורים מעבדים בלוקים של עסקאות, והקצב שבו החדרת מטבעות חדשים נועד להאט לאורך זמן. 

 

שנית, ההיצע עשוי להיות מושפע גם ממספר הביטקוינים שהמערכת מאפשרת להתקיים. מספר זה מוגבל ל -21 מיליון, כאשר ברגע שמגיעים למספר זה, פעילות הכרייה כבר לא תיצור ביטקוין חדש.

 

תחרות

למרות שהביטקוין עשוי להיות המטבע הקריפטו הידוע ביותר, ישנם מאות אסימונים אחרים המתחרים על תשומת לב המשתמש. ביטקוין הוא עדיין האפשרות הדומיננטית בנוגע לשווי השוק, אך מטבעות הכוללים Ethereum (ETH), Tether (USDT), Binance Coin (BNB), Cardano (ADA) ו- Polkadot (DOT) הם בין המתחרות הקרובות ביותר שלה

 

עלויות הייצור

אמנם ביטקוינים הם וירטואליים, אך הם בכל זאת מכילים בתוכם עלות ייצור של ממש – כאשר צריכת החשמל היא הגורם החשוב ביותר עד כה. "כריית" הביטקוין כשמה כן היא, מסתמכת על בעיית מתמטיקה קריפטוגרפית מסובכת שכל הכורים מתחרים לפתור – הראשון שעושה זאת מתוגמל בגוש ביטקוין שהוטבע לאחרונה ובכל דמי עסקה שהצטברו.

הייחודי בייצור הביטקוין הוא שבניגוד למוצרים אחרים המיוצרים, האלגוריתם של הביטקוין מאפשר למצוא בלוק ביטקוין אחד בלבד, בממוצע אחת לעשר דקות. 

לסיכום, בתור סוחר מתחיל ראוי לשים לב לשני המדדים הללו במסחר בביטקוין, אך למתקדמים שבנינו כדי לדעת שיש מספר גורמים נוספים וחשובים לא פחות שיש להכיר כאשר מתעסקים עם המטבעות הללו כדוגמת מספר הקריפטוגרפיים המתחרים, הבורסות בהן היא נסחרת ועוד

 

שתפו את הפוסט הזה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

קריאה נוספת